Home » Музейні проекти » Розвиток особистості учня засобами краєзнавчо-музейної діяльності в умовах Нової української школи

Статистика

Яндекс.Метрика

Розвиток особистості учня засобами краєзнавчо-музейної діяльності в умовах Нової української школи

27 березня 2018 року на базі комунального закладу «Бобринецьке навчально-виховне об’єднання «Навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1» Бобринецької міської ради» працювала міжрайонна проблемна лабораторія педагогів Бобринецького, Компаніївського, Устинівського районів та м. Бобринця (у рамках творчих локацій обласного педагогічного марафону «Штрихи до портрета Василя Сухомлинського».

Проблема: «Розвиток особистості учня засобами краєзнавчо-музейної діяльності в умовах Нової української школи» опановувалась учасниками і формі майстер-класу як конкретного заняття із вдосконалення практичної майстерності, що проводиться фахівцями певної галузі для осіб, які зазвичай, вже досягли достатнього рівня професіоналізму у цій сфері діяльності.

Мета майстер-класу: відпрацювання процесу модифікації знань, набуття навчального досвіду та поведінкових навичок педагогів для ефективного використання змісту та науково-методичного інструментарію краєзнавчо-музейної діяльності в умовах Нової української школи, ознайомлення з кращим досвідом роботи.

Учасникам міжрайонної проблемної лабораторії при підготовці до зустрічі було запропоновано опрацювати теми:

  1. 10 компетенцій нової української школи у процесі розвитку особистості учня:
  • Компетентісний підхід в реалізації творчої спадщини Василя Сухомлинського – загальнокультурна, соціальна, громадянська, інформаційно-цифрова, мовна, дослідницька компетентності.
  • Формування розуміння національної ідентичності – культ Батьківщини, культ Матері, культ Мови, культ Книги.
  • Участь у житті громади, розуміння української культури в світовому вимірі, формування смаків, поглядів, приципів та соціального досвіду.
  1. Ознайомитись з можливостями використання у роботі з учнями форм і засобів краєзнавчої діяльності (презентація тематичних проектів, міні-фест «Наші земляки», історико-краєзнавчі години, культурно-освітні програми «Паралельна програма», «Творчий календар», проект-дослідження, (не)вивчені уроки історії рідного краю, «Наш край в родинних історіях», «Дослідницька платформа», пізнавально-ігровий майданчик, історико-краєзнавчі вправи, «Нові (старі)імена: у пошуках істини», літературно-краєзнавча лаботаторія, тощо) та музейної діяльності (музейна зустріч, музейна кав’ярня «У Бобринці», День народження музею (засновника музею), «Дім Кропивницьких у вирі історії», «Вихідні з музеєм», інтерактивне заняття+ педагогічна консультація, урок в музеї (музейний урок), родинний день у музеї, освітня програма музею, екскурсія-гра, віртуальний музей (приклад, віртуальний тур – музей АТО у Дніпрі); авторська екскурсія просто неба, музейна школа, музейна акція, селфі з музейним предметом, музейні гостини, музейні діалоги, дитячий день у музеї, тощо).

Із вступним словом «Ідеї розвитку особистості в педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського та в умовах нової української школи» до учасників звернулась Ю.В.Міцай, завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», кандидат педагогічних наук.

Майстер-клас «Розвиток особистості учня засобами краєзнавчо-музейної діяльності в умовах Нової української школи»:

  • Організація та діяльність музею історії школи.

Карпук Володимир Васильович, директор комунального закладу «Бобринецьке навчально-виховне об’єднання «Навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 1» Бобринецької міської ради. 

  • Просвітницький проект «Нові (старі) імена: у пошуках істини». (Уміння навчатись упродовж життя як складова професійної комунікації).

Гайда Л.А., методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

  • Відкриття монумента патріотам України як спільна вшанувальна акція громади Компаніївщини. (Формування соціальної компетентності учнів в умовах Нової української школи).

Жученко С.О., учитель історії комунального закладу «Компаніївське навчально-виховне об’єднання» Компаніївської селищної ради Кіровоградської області.

  • Використання потенціалу шкільного музейного комплексу у формуванні досліднико-краєзнавчих компетентностей учнів.

Бібік Н.С., керівник музейного комплексу комунального закладу «Бобринецьке навчально – виховне об’єднання «Навчально – виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа   І – ІІІ ступенів № 1» Бобринецької міської ради Кіровоградської області.

  • Формування у дітей розуміння національної ідентичності в контексті реалізації ідей В.Сухомлинського. (Культ Батьківщини та культ Книги). Презентація видання «Святе як хліб рідне село».

Половко Л.Б., вчитель історії КЗ «Димитровське НВО «ЗШ І-ІІІ ступенів»

  • Шляхи набуття сучасним вчителем регіонально-культурологічної компетентності: співпраця з державними та громадськими організаціями.

Гайда Л.А., методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

 

Учасники майстер-класу:

  • м.Бобринець: Н.С. Бібік, Т.В. Пісна, Т.Д. Диня.
  • Бобринецький район: Л.О. Щербаченко, О.Г. Яровий, І.С. Гура, О.В. Волошин, Л.В. Твердоступ, І.Г. Литвиненко, Т.Л. Філіпенко.
  • Компаніївський район: С.І. Тацієнко, Є.В. Чорноіваненко, П.А. Ващеня, С.М. Черевко, О.М. Ткаченко, С.О. Жученко.
  • Устинівський район: Л.Б. Половко.

Результати. Учасники майстер-класу:

  • ознайомились із досвідом підготовки та створення краєзнавчих проектів, видань, шкільних музеїв;
  • зорієнтувались у виборі сучасних інформаційних краєзнавчих ресурсів;
  • вибудували алгоритм співпраці з державними установами та громадськими організаціями;
  • для подальшої роботи отримали новітню краєзнавчу (наукову, публіцистичну та художню) літературу.

Leave a comment