Home » Музейні проекти » Музеї Кіровоградщини – дітям!

Статистика

Яндекс.Метрика

Музеї Кіровоградщини – дітям!

За статистичним даними департаменту культури, туризму та культурної спадщини Кіровоградської обласної державної адміністрації ми маємо достатньо розмаїту мережу музеїв, а саме: 29 державних, 42 відомчих, більше 150 музеїв при навчальних закладах, також створено низку музеїв на основі приватних колекцій. Але через слабку міжвідомчу комунікацію потужний музейний потенціал недостатньо задіяний у процесі навчання й виховання дітей та учнівської молоді. У той же час швидкі прогресивні зміни в українському суспільстві, наші євроінтеграційні прагнення, зміна структури й змісту навчально-вихованого процесу нової української школи вимагають застосування на практиці інноваційних форм і методів музейної педагогіки.

Сучасні освітні програми музеїв – перша ланка актуалізації культурної спадщини України. Це форми донесення важливих духовних цінностей до свідомості молодих людей, і водночас, представлення особливостей кожного музею, що характеризує конкретний район, історію населених пунктів та діяльність відомих земляків. Підготовка і реалізація таких програм – процес взаємний, він полягає не тільки у зацікавленості педагогів регіональною тематикою, а й у готовності працівників музеїв працювати творчо, відповідно до вимог сучасності як у змістовому аспекті, так і у запровадженні інноваційних елементів та форм роботи.

Пошук шляхів творчої комунікації може бути реалізований у розробці та запровадженні обласної культурологічної програми «Музей – школі», що має на меті адаптувати потенційні можливості музеїв Кіровоградщини до вимог навчального процесу, водночас ставши важливою складовою формування виховного середовища навчальних закладів. Використання можливостей не тільки діючих експозицій та виставок, а й фондових колекцій, екскурсій на місцевості у так званому «середовищі побутування» дітей та учнівської молоді будуть сприяти формуванню патріотичних якостей молодих людей та водночас оновлювати освітньо-інформаційне середовище нашого регіону. Оскільки на музеї покладено і функції дослідницьких установ, які розробляють певну тему, то у процесі співпраці педагоги можуть замовити теми екскурсій про маловідомі факти з історії, культури та природи краю. Особливо перспективним є підготовка освітніх програм для роботи з цільовими категоріями відвідувачів: малятами дошкільних навчальних закладів; учнями початкових класів, основної і старшої школи; гуртківцями позашкільних закладів, представниками молодіжних громадських організацій, тощо.

Педагоги, на жаль, недостатньо обізнані з можливостями районних і міських музеїв, часто їдуть повз, замовляючи далекі й дорогі подорожі, а те, що поруч «не бачать», не цікавлячись своїми сусідами. Взаємні контакти та плідна комунікація між музеями і навчальними закладами на сьогодні є важливим фактором формування культурологічного середовища краю як однієї з умов реформування територіальних громад.

У творчій співпраці з музейниками Кіровоградщини нами підготовлено методичні матеріали «Урок у музеї», які опубліковано у тематичному збірнику: Поважаю європейські цінності – будую сучасну Україну. Методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2017/2018 навчальному році / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.П. Третяк. – Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2017. – 156 с.

Пропонована таблиця вперше надає можливість педагогам-предметникам, класним керівникам, організаторам виховного процесу, працівникам позашкільних начальних закладів системно ознайомитись з темами екскурсій, які презентують місцеві особливості розвитку рідного краю: http://koippo414.at.ua/100tysyach/2017/PershiyUrok2017/py_2017_2018.pdf


Leave a comment