Home » Новини » Майстер-клас «Роль педагогів-краєзнавців у формуванні ціннісних орієнтацій учнів»

Статистика

Яндекс.Метрика

Майстер-клас «Роль педагогів-краєзнавців у формуванні ціннісних орієнтацій учнів»

25 квітня 2018 року на базі Знам’янського центру дитячої та юнацької творчості та навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» Знам’янської міської ради працювала міжрайонна проблемна лабораторія педагогів Знам’янського, Кіровоградського, Олександрівського районів та м.Знам’янки (у рамках творчих локацій обласного педагогічного марафону «Штрихи до портрета Василя Сухомлинського»). 

Проблема «Роль педагогів-краєзнавців у формуванні ціннісних орієнтацій учнів» опановувалась учасниками у формі майстер-класу як конкретного заняття із вдосконалення практичної майстерності, що проводиться фахівцями певної галузі для осіб, які зазвичай, вже досягли достатнього рівня професіоналізму у цій сфері діяльності.

Мета майстер-класу: відпрацювання процесу модифікації знань, набуття навчального досвіду та поведінкових навичок педагогів для ефективного використання змісту та роль і місце педагогів-краєзнавців у процесі формування ціннісних орієнтацій учнів, ознайомлення з кращим досвідом роботи.

Учасники майстер-класу:


  • м. Знам’янка: А. Темна, А. Лежненко, М. Москаленко, М. Кічук, С. Філіпова, І. Остроушко.
  • Знам’янський район: С. Григоровська, Н. Димешко, А. Поліщук, Г. Кияшко, С. Шестакова, О. Дудкіна.
  • Кіровоградський район: Н. Тимошенко.
  • Олександрівський район: І. Криворучко.

Модель майстер-класу

Дискусійна панель «Творчий портрет «Педагог-краєзнавець – професіонал, патріот, подвижник, дивак?» (Л.Гайда, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»)

Роль педагога-краєзнавця у формуванні соціальної компетентності учнів засобами краєзнавчо-дослідницької діяльності (С.Філіпова, вчитель Знамянського НВК № 2 – ліцей)

«(Не)вивчені уроки історії рідного краю» як пізнавальний ресурс для формування ціннісних орієнтацій учнів в умовах сільської школи (Н.Димешко, керівник музею історії села, вчитель історії опорного навчального закладу “Мошоринська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам’янської районної ради»)

Колективний проект «Історія сіл Кіровоградського району»: від ідеї до втілення (з досвіду співпраці педагогів-краєзнавців та місцевих громад) (Н.П.Тимошенко, завідувач інформаційно-ресурсного методичного центру відділу освіти, молоді та спорту  Кіровоградської райдержадміністрації)

Відвідування ознайомлення з особливостями створення та діяльності музею історії школи навчально-виховного комплексу «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» (С.Філіпова, вчитель Знамянського НВК № 2 – ліцей)

Шляхи набуття сучасними педагогами регіонально-культурологічної компетентності в умовах Нової української школи. (Л.Гайда)

Результати: – учасники майстер-класу:

  • ознайомились із досвідом підготовки та створення краєзнавчих проектів, видань, шкільних музеїв; організації діяльності дитячих наукових товариств та секцій Малої академії наук;
  • зорієнтувались у виборі сучасних інформаційно-краєзнавчих ресурсів, новітньої краєзнавчої та пам’яткоохоронної тематики;
  • вибудували алгоритм співпраці з державними установами та громадськими організаціями.

Результати дискусійної панелі «Творчий портрет «Педагог-краєзнавець – професіонал, патріот, подвижник, дивак?» – фрагменти інтерактивного опитування:

  • «Педагог-краєзнавець – дивак, завдяки якому зберігається та передається нащадкам наша історія; завдяки якому місто має змогу зберегти свою оригінальність й унікальність. Дивак, який впливає на час, думки і змінює світ».
  • «Педагог-краєзнавець – це професіонал!»
  • «Педагоги-краєзнавці – це люди, які допомагають дітям формуватись справжніми українцями».
  • «Педагог-краєзнавець – це справжній патріот, саме він торкається духовних витоків людської душі».
  • «Педагог-краєзнавець – професіонал, подвижник, лідер, дивак і, часто, Людина з великої літери».
  • «Педагог-краєзнавець – справжній, по-доброму одержимий своїм захопленням дивак, котрий на основі патріотичних почуттів сприяє формуванню любові до рідного краю. Справжній професіонал!»
  • «Педагог-краєзнавець – для когось – дивак, безперечно – патріот, часто – професіонал. Завжди – краєзнавець-подвижник, адже своєю роботою спонукає до змін, сприяє формуванню у дітей рис громадянина».
  • «Краєзнавство має бути як окремий предмет у школі».

Л.Гайда


Leave a comment