Home » Музейні події » Формування ціннісних орієнтацій учнів засобами краєзнавчо-музейної діяльності

Статистика

Яндекс.Метрика

Формування ціннісних орієнтацій учнів засобами краєзнавчо-музейної діяльності

8 листопада 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» відбулась обласна науково-практична конференція з проблеми «Ціннісна спрямованість виховного середовища закладу освіти в умовах сучасних освітніх змін». У зібранні взяли участь понад 80 педагогів, серед яких методисти методичних кабінетів, учителі-предметники, педагоги-організатори, класні керівники, бібліотекарі закладів загальної середньої освіти, педагоги-краєзнавці, керівники музеїв, працівники закладів позашкільної освіти. Під час роботи однієї із секцій учасники конференції обговорили проблему «Формування ціннісних орієнтацій учнів засобами краєзнавчо-музейної діяльності». Модератор: Гайда Лариса Анатоліївна, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Краєзнавство як наука та форма громадської діяльності має значний потенціал у формування світогляду дітей та підлітків на ґрунті системи цінностей – зацікавленості та любові до свого краю, його природи, історії та культури. Саме тема пошуку сучасних форм залучення учнів до вивчення, дослідження, збереження та популяризації духовно-культурної спадщини і цінностей сьогодення є актуальною для багатьох закладів освіти. 

Учасники конференції представили такі повідомлення:

  • Формування регіонально-культурологічної компетентності учнів засобами музейної комунікації. Гайда Лариса Анатоліївна, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».
  • Сучасні краєзнавчо-культурологічні проекти як основа формування в учнів ціннісних орієнтацій. Митрофаненко Юрій Станіславович, старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», кандидат історичних наук.

  • Історичне краєзнавство як засіб національно-патріотичного виховання школярів. Пістрюга Світлана Вікторівна, директор педагогічно-меморіального музею А.С. Макаренка.

  • Творчо-пошукова діяльність педагога та учнів як система формування цінностей особистості (на прикладі проекту «Мій Тобілевич»). Яцейко Валентина Іванівна, заступник директора з виховної роботи Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Новомиргородської районної ради, переможець обласного етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року».

  • Залучення учнівської молоді до обласного конкурсу екскурсоводів. Каргополова Оксана Миколаївна, завідувач краєзнавчого відділу комунального закладу «Кіровоградського обласного центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді». 

  • Формування системи цінностей у сучасної молоді засобами бібліотечно-краєзнавчої діяльності. Іщенко Зонатта Миколаївна, бібліотекар Великовисківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Маловисківської районної ради.

Педагоги представили досвід реалізації регіональних культурологічних проектів, діяльності краєзнавчих гуртків та музеїв при закладах освіти і шкільних бібліотек.

За сприяння Державного архіву Кіровоградської області та Кіровоградської обласної універсальної бібліотеки імені Дмитра Чижевського презентовано ТОП-10 краєзнавчих видань за 2018 рік.

Також було обговорено та анонсовано низку краєзнавчих подій, зокрема, відзначення у січні 2019 року 80-річчя з часу утворення Кіровоградської області, навчальні семінари для педагогів-дослідників, створення нових електронних ресурсів та регіональних видань.


Leave a comment